Honlap Kézimunka Horgolás Horgolás kezdőknek


Horgolás kezdőknek PDF Nyomtat Email
Felhasználói értékelés: / 98
GyengeLegjobb 
Írta: Administrator   

horgolas
Horgolós suli kezdőknek! Itt megtanulhatod az alap szemek, pálcák horgolását. Le is van írva és ábra is van minden szemhez. De nézz szét a videók közt is ott is van horgolást oktató filmecske.

 lancszem lancszem2  

 Láncszem vagy levegőszem - a horgolótűre kedőszemet horgolunk, majd ráhajtjuk a szálat és a kezdőszemen áthúzzuk, igy újabb szemet kapunk. A horgolás ez a kezdő sora. Ezekbe a szemekbe szúrva hurkoljuk a többi szemet, illetve pálcát.

 

 lancszem-masikkep  

 

Dupla láncszemsor - két láncszemet készitünk, beleszúrunk a tűbvel az elsőbe, ráhajtjuk a fobalat, és hurkot húzunk az első láncszemen. Most egy újabb ráhajtás következik, azt a tún lévő két hurkon áthúzzunk. A továbbiakban a horgolótűt a bal oldali szembe öltjük, és az  előzőekben leírt módon folytatjuk a horgolást.

 

Láncszempálac - a kezdő láncszemsorra készítjük, a horgolótűt a láncszembe szúrjuk, 1 ráhajtás, a szálat a szemen és a tűn lévő első szemen is áthúzzuk.

 

Kispálca - a horgolótűt a láncszembe  szűrjuk, a ráhajtás és a szálat áthúzzuk, ráhajtás és a tűn lévő két hurkon a tűt áthuzzuk.

 

Hamispálca - szinte nem is emelkedik ki a munkából, egészen lapos, többnyire befejező sornak horgoljuk. A tűn lévő szemmel beleszúrunk az alatta lévő szembe, és a ráhajtott szálat a  felszúrt szemen és a tún lévő szemen egyszerre húzzuk át.

 hamispalca-elsolepeshamispalca-masodiklepes hamispalcaval-gyurube-kapcsolas 


 

Egyráhajtásos pálca - A tűn lévő szem mellett először ráhajtjuk a szálat a tűre, ugy szúrunk az alatta levő szemebe. A szálat ráhajtással áthúzzuk, így három szem van a tún. Ráhajtunk, és két szemen áthúzzuk a ráhajtást, majd ismét ráhajtunk, és a tűn levő másik két szemen húzzuk át. Ha ezzel kezdjük a sort akkor a ráhajtással a végétől számitott 5. láncszembe öltünk.

 egyrahajtasospalca-elsolepes egyrahajtasospalca-masodiklepes  


 

Kétráhajtásos pálac - A tűn lévő szem mellett kétszer hajtunk a tűre, és úgy szúrunk be az alatta lévő szembe. Áthúzzuk a szálat, a tún most 4 szem van. Ismét ráhajtunk, és két szálon áthúzzuk a ráhajtást, megint ráhajtunk, két szálon áthúzzuk, és a harmadik ráhajtással emeljük le az utolsó két szálat. A kétráhajtásos pálcát tehát három részletben hurkoljuk át. Itt a sor elején a 6. láncszembe kell elősször ölteni.

 

Háromráhajtásos pálca - három ráhajtással beöltünk a sor végétől számított 7. láncszembe, áthúzzuk rajta a szálat, a tűn lévő hurkokat és a ráhajtásokat kettesével lehorgoljuk. Ez után minden sor elején az első pálcát  láncszemekkel pótoljuk. ezt sormagasításnak is szokták nevezni. A rövidpálca helyett 1, az egyráhajtásos pálca helyett a leírás szerint 3 vagy 4, a kétráhajtásos pálc ahelyett pedig 4 vagy 5, a háromráhajtásos pálca helyett pedig 5 vagy 6 láncszemet készítünk. aki lazán horgol, kevesebb, aki szorosan, több láncszemet is készíthet.

rovidpalca

 

Rövidpálca - Először a láncszemsorvégétől számított 2. pálcába, a tövábbiakban pedig mindig a következő láncszembe szúrunk a horgolótűvel. Ráhajtunk és a  szálat áthúzzuk a láncszemen, a tűn így két szem van, majd egy újabb rájatással a tűn lévő két hurkon is áthúzzuk a szálat.

 

Relief pálca - azonos a kétráhajtásos pálcával, a leöltésben van csak a külömbség. Egy sort horgolunk rendes pálcával, fordulásnál 2 láncszemből készítjük az első pálcát, 1 ráhajtás, a tűt az előző sor első és második pálcája közé szúrjuk, a pálcát jobbról balra a tűre vesszük, a fonalat most áthúzzuk a pálca mögött, újabb ráhajtás és lehorgoljuk a tűn lévő első két hurkot, ráhajtás és lehorgoljuk a tűn lévő  utolsó két hurkot.

Ha valamelyik öltésnek más elnevezését ismeritek vagy van hozzáfűznivalótok írjatok. Remélem sokaknak segit majd ez a kis bemutató, én is ilyenből tanultam meg horgolni :-))). Jó gyakorolgatás kedves kezdők!


Hozzászólások
Keresés
Névtelen   |87.242.6.xxx |2009-05-10 13:53:11
én  - h   |92.249.248.xxx |2009-11-10 16:11:34
Hajaj!
Nincs mindenhez kép, és én a képet jobban értem.
Csilla  - re: h   |SAdministrator |2009-11-16 03:51:05
én írta:
Hajaj!
Nincs mindenhez kép, és én a képet jobban értem.

Sajnos eddig csak ilyen képeket sikerült lelnem, majd próbálok keresni filmecskéket, de azok sajna angolul vannak. Ha ez nem gond próbálj szét nézni youtube-on horgolós filemkért.
mofemama  - rák öltés   |Author |2010-02-08 06:31:26
Szeretném megkérdezni tudja-e valaki a horgolásban a rák öltés leírását. Édesanyám alkalmazta, nekem akkor nagyon tetszett, de elfelejtettem, hogyan készítette. Most szükségem lenne rá, az unokámnak kötök egy pulcsit, kicsit bő lett a nyakrész, és ezzel szeretném díszíteni. Előre is köszönöm, ha valaki tudna segíteni ebben.
Anita   |89.223.150.xxx |2010-02-12 04:41:53
1ráhajtásos pálca....hm....1van a tűn,1et ráhajtok,felveszem a mellette lévőt.,megint ráhajtok és az áthúzom az utoljára felvett szemen,azt a mellette lévő kettőn???
Vagy nem jól értelmezem?
gabriella  - horgolas   |94.159.186.xxx |2010-05-02 13:58:27
mi az a kuszoszem ?
Hozzászólást csupán a bejegyzet felhasználó tehet hozzá!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."