Honlap Kézimunka Horgolás Horgolt mamusz


Horgolt mamusz PDF Nyomtat Email
Felhasználói értékelés: / 598
GyengeLegjobb 
Írta: Kriszta   

mamusz-szembol-mini
Aki csak egy kicsit is tud horgolni, annak mindenképpen ajánlom ezt a mamuszt, nagyon könnyű elkészíteni és gyors sikerélményt ad :)

Az eredeti leírás Lisánál található, én egy kicsit átszámoltam a fonalamnak megfelelően.

Fonal: Red Heart - Sport socks color, 100 gr = 410 m, kb. 80 gr.

Kétszálával horgolva, 3-as horgolótű.

Kész mamusz mérete: kb. 38/39-es lábra


Végig egyráhajtásos pálcákkal dolgozunk.

1. kör = Ugyanúgy kezdtem én is, 8 egyráhajtásos pálcával, melyet körré zárunk.

2. kör = A következő körben minden egyráhajtásos pálcára két egyráhajtásos pálca kerül, összesen 16 pálcánk lesz.mamusz-oldalrol-mini

3. kör = 1 szembe szaporítunk, a következőbe nem, majd megint szaporítás, így a kör végéig, összesen 24 pálca

4. kör = 1 szembe szaporítunk, 2 szembe nem, a kör végére 32 pálcánk van

5. kör = 1 szembe szaporítunk, 3 szembe nem, a kör végére 40 pálcánk van (ezzel a körrel van nekem több, mert a fonal vastagsága miatt a 32 pálca nem lett volna elég)

6. kör = 30 pálcát horgolunk, itt megfordulunk és a 30 pálcát oda-vissza sorokkal horgoljuk, amíg el nem érjük a megfelelő hosszúságot (a lábunkhoz mérten), ez nekem 16 + 1 sor volt. Vagyis, 16 sort horgoltam 30 pálcával, majd a +1 (17. sorban) 14 pálcát, majd a 15., 16. és 17. pálcát egyben horgoltam le (vagyis fogyasztottam két szemet) és utána a sor végéig.

Mielőtt megfordultam volna, félbehajtottam és mindkét oldalt összefogva rövidpálcákkal összehorgoltam, ezzel az összeállítással meg is voltam.

Ezután a mamusz anyagával egy sor rövidpálcát horgoltam körbe, vigyázva az elején lévő sarkoknál, ott fogyasztottam, vagyis 3 rövidpálcát horgoltam egybe, melyből a középső rövidpálca pont a sarokba esett.

Erre a körre egy más színű anyagbó (esetemben piros) horgoltam még egy rövidpálca sort, majd egy rákhorgolásos sorral zártam az egészet.

Díszítésnek még kapott egy gombot a mamuszom, melyhez egy láncszemekből (nekem 37 láncszem) álló akasztót is horgoltam még a másik oldalra rögzítve.


Jó munkát kívánok mindenkinek, aki úgy dönt, hogy megpróbálja :) 

Kriszta


Hozzászólások
Keresés
boros judit  - horgolt tutyi   |95.149.228.xxx |2010-01-28 07:38:39
ez volt az egyetlen, amit meg meg is ertettem. lehet hogy azert mert csak egy kicsit tudok horgolni????
Julcsika   |195.111.75.xxx |2010-02-26 04:22:41
Nagyon tetszik !
Nagy Juli  - cuki   |195.111.75.xxx |2010-02-26 05:00:31
tetszik nagyon
Herman Virág   |94.248.153.xxx |2010-10-05 06:03:42
Nagyon tetszik az ötlet, aranyos ez a mamusz, egy dolgot viszont nem értek. Ha jól értelmezem a leírást, a mamusz orrának öt körből kellene állnia, a képen viszont legalább hét vagy nyolc kört látok. Rosszul számoltam, vagy félreértek valamit?
Hozzászólást csupán a bejegyzet felhasználó tehet hozzá!

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."